Uw ervaring telt
Uw ervaring telt in het verbeteren van onze zorg. Wij vinden het fijn om te horen wat u goed, maar ook minder goed ervaren heeft. Mede door uw feedback kunnen wij blijven leren en verbeteren. Het meten van de ervaringen doen we met vragenlijsten
Hoe kan ik als patiënt mijn ervaring delen?
Op deze pagina kon u altijd via een formulier uw ervaring met ons delen. Dit hebben we omgedraaid. Bent u patiënt en hebben we uw e-mailadres? Dan sturen we u mogelijk na uw bezoek aan een van onze poliklinieken of een ziekenhuisopname via e-mail een uitnodiging om mee te doen aan het onderzoek. In de e-mail staat een link naar het onderzoek. Het kan dus zijn dat wij u op verschillende momenten in het jaar u een vragenlijst toesturen. Deze ontvangt u via het opgegeven mailadres dat bij ons bekend is.
Toestemming
U mag zelf bepalen of u wilt deelnemen. Heeft u uw e-mail adres opgegeven? Dan gebruiken wij deze voor het versturen van de vragenlijst. Via MijnDZ kunt u ook uw toestemming hiervoor aanpassen.
Focusgroep, een spiegelgesprek of een interview
Naast deze vragenlijsten kunt u ook benaderd worden voor deelname aan een focusgroep, een spiegelgesprek of een interview. Binnen de focusgroep vraagt een medewerker van het Deventer Ziekenhuis een groep patiënten naar hun mening. Bij spiegelbijeenkomsten is er een onafhankelijk persoon die een groep patiënten naar hun mening vraagt.
Word meedenker van het Deventer Ziekenhuis
Wilt u op een andere manier met ons meedenken over hoe we de zorg kunnen verbeteren? Wordt dan een meedenker van het Deventer Ziekenhuis.
Resultaten patiënttevredenheidsonderzoek 2024
Het Deventer Ziekenhuis hecht veel waarde aan hoe patiënten de zorg in het ziekenhuis ervaren. Daarom zet de afdeling Kwaliteit en Veiligheid regelmatig vragenlijsten uit om te onderzoeken wat patiënten van de zorg vinden. Met de resultaten uit deze onderzoeken kan het ziekenhuis de kwaliteit van de patiëntenzorg verbeteren.
Hoge scores en verbeterpunten
Patiënten die onze vragenlijst hebben ingevuld, hebben onze verpleegafdelingen beoordeeld met een hoog cijfer: 8,8. De persoonlijke aandacht, vriendelijkheid, mogelijkheid om mee te beslissen over de eigen zorg en de inzet werden genoemd als redenen. Een verbeterpunt waar het Deventer Ziekenhuis actief mee aan de slag gaat is de anamnese (de informatie die de verpleegkundige van de patiënt krijgt omtrent levens- en gezondheidspatronen). Per afdeling gaat een team van verpleegkundigen aan de slag met de tips die we uit de vragenlijsten hebben gehaald. In 2024 zijn we gestart met communicatietrainingen tussen zorgverleners en patiënten en zorgverleners onderling. Deze blijven we ook in 2025 geven.
De poliklinieken van het Deventer Ziekenhuis werden met een mooie 8,5 beoordeeld. De samenwerking tussen de verschillende afdelingen, de persoonlijke aandacht en de begripvolle benadering worden als zeer positief ervaren. Patiënten zijn positiever over de communicatie tussen zorgprofessionals ten opzichte van vorig jaar. Hier blijven wij op inzetten. Daarnaast wordt onderzocht op welke manier wij patiënten op de hoogte kunnen houden van de wachttijden. Met de tips uit alle vragenlijsten gaan de poliklinieken aan de slag.
Uw klacht
Patiënten vertrouwen het Deventer ziekenhuis hun gezondheid toe. We doen er alles aan om dat vertrouwen te beantwoorden, met een persoonlijke benadering en een hoge zorgkwaliteit.
We doen altijd ons best u zo goed mogelijk te helpen. Toch gaat er soms iets mis. De zorg is mensenwerk en soms lopen de zaken niet zoals u ze verwacht. Als u niet tevreden bent en een klacht wilt indienen, laat het gerust weten. Dat kan op verschillende manieren.
Bespreek het met onze zorgverleners
U kunt de klacht het best met de zorgverlener, of het hoofd van de afdeling, bespreken. Dat heeft namelijk de volgende voordelen: U kunt zelf uw ervaringen vertellen, en precies aangeven waar de klacht is ontstaan; De zorgverlener kan uw vragen beantwoorden, opheldering geven bij eventuele misverstanden, excuses aanbieden en zorgen voor herstel van de relatie; Samen kunt u overleggen hoe het probleem kan worden opgelost.
Gebruik het klachtenformulier
Met dit formulier kunt u uw klacht kenbaar maken. Anonieme meldingen kunnen niet in behandeling worden genomen. Vult u daarom uw gegevens volledig in. Uiteraard wordt uw klacht vertrouwelijk behandeld. Uw gegevens worden alleen voor behandeling van de klacht gebruikt. Klik hier voor het klachtenformulier.
Schakel hulp in
Het bespreken van uw klacht met de zorgverlener zal niet altijd even makkelijk zijn. Misschien heeft hij (zij) de klacht wel veroorzaakt, of bent u nog te boos. Wilt u daarom begeleiding bij het gesprek, aarzel dan niet en schakel de klachtenfunctionaris in. Deze kunt u bereiken via 0570 53 63 99.
Klachtenregeling
Uitgebreide informatie over de klachtenregeling van het Deventer Ziekenhuis kunt u hier vinden.
Contact
Klachtenfunctionarissen Deventer Ziekenhuis
Telefoon: 0570 53 63 99
mw. J.W.J. Lensink, klachtenfunctionaris
mw. W. Zieverink, klachtenfunctionaris
mw. M. Leferink, klachtenfunctionaris
Postadres:
Deventer Ziekenhuis
t.a.v. klachtenfunctionaris
Antwoordnummer 51,
7400 VB Deventer
(postzegel is niet nodig)
Raad van Bestuur Deventer Ziekenhuis
Telefoon: 0570 53 61 40
Bereikbaar van 09:00 - 12:00 uur
Postadres:
Deventer Ziekenhuis
t.a.v. Raad van Bestuur
Antwoordnummer 51,
7400 VB Deventer (postzegel is niet nodig)