Menu

Wij maken gebruik van cookies

We bieden u via onze website graag relevante en actuele informatie. Om uw bezoek aan onze website te verbeteren, gebruiken we cookies. Om het gebruik van onze site te meten bijvoorbeeld, maar ook om Youtube video's af te spelen. Verder zijn cookies nodig om informatie van onze website te kunnen delen via social media. Deze cookies zijn nooit herleidbaar tot uw persoonlijke gegevens en we gebruiken ze nooit voor commerciële doeleinden. Lees hier meer over in ons Privacy- en Cookiebeleid. Door op Akkoord te klikken, accepteert u alle cookies.

Cookies accepteren Cookies weigeren

Klach­ten­func­ti­o­na­ris

De klachtenfunctionaris bekijkt met u de mogelijkheden om iets aan uw klacht te doen. Doorgaans probeert zij door bemiddeling uw klacht op te lossen. Ook kan zij aanbevelingen doen aan de organisatie om herhaling te voorkomen en de kwaliteit van zorg te vergroten.

Klachtenfunctionaris inschakelen

Wanneer schakelt u de klachtenfunctionaris in?

  • Als het niet lukt zelf de klacht met uw zorgverlener of het hoofd van de afdeling te bespreken;
  • Als het gesprek met de zorgverlener niet naar tevredenheid is verlopen;
  • Als u het moeilijk vindt de klacht zelf met de zorgverlener of het hoofd van de afdeling te bespreken.

Over de klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris bekijk met u de mogelijkheden om iets aan uw klacht te doen. Doorgaans probeert zij door bemiddeling uw klacht op te lossen. Ook kan zij aanbevelingen doen aan de organisatie om herhaling te voorkomen en de kwaliteit van zorg te vergroten.

De klachtenfunctionaris ...

  • Heeft een open en onafhankelijke opstelling;
  • Spreekt geen oordeel uit over de inhoud van de klacht;
  • Begeleidt het proces van bemiddeling; is geen woordvoerder;
  • Bijdragen aan of bevorderen van het herstel van de relatie en het vertrouwen;
  • Gaat uit van de eigen zeggenschap en mondigheid van zowel de patiënt als de zorgverlener;
  • Respecteert de wensen en doelen van de patiënt en de zorgverlener;
  • Respecteert de privacy van de betrokkenen.